Kod |
Ders Adı |
Dili |
Türü |
MIM 101E |
Sanat ve Kültür Tarihi |
İngilizce |
Seçmeli |
Kredi |
AKTS |
Ders |
Uygulama |
Laboratuvar |
3 |
4 |
3 |
0 |
0 |
Dersin Önşartı ve Sınıf Kısıtı |
Ders Önşartı |
Yok |
Sınıf Kısıtı |
Yok |
Ders Tanımı |
Ders, sanatı yapma ve kültürü kimlik olarak kavramsallaştırdıktan sonra bunların aralarındaki ilişkiyi tarihsellik bağlamında ele
alarak kimliğin yapılması çerçevesinden yola çıkıyor. Bu anlamda verilen tarihsel örnekler yapma ve olma bağını meydana getirme
ve kimlik üzerinden anlamaya yönelik olarak seçiliyor. En erken taş yapım tekniğinden başlayarak sanatın meydana getirme
esasında kimliği nasıl kurduğuna dair örnekler Göbeklitepe ve Çatalhöyük örneklerini karşılaştırılması ile insanlığın başlangıcındaki
tarihsel bağlam içinde ele alınıyor. Bu en erken örnekler sonrası Kadim Grek sanatı kültürel kimliğin nasıl oluşturulduğunun
benzersiz bir örneği olarak özellikle drama sanatı, tiyatro olarak karşımıza çıkıyor. Rönesans’a gelindiğinde ise karşımıza kimliğin
yapılmasının üniversite adı altında nasıl standart kazandığı ve yüksek eğitimin sanat ve bilim alanlarında uzmanlaşmayı getirdiği
gerçeği çıkıyor. Modernite ve modernizm son dönem olarak örnek verildiğinde yapma eyleminin teknoloji olarak ortaya çıkışının
nasıl bir aşırılık sonucu yaşama standartlarını belirleyen bir küresellik bağlamı kazandığını görüyoruz. Böylece sanatın kimliği
meydana getiren o başlangıçtaki rolünün nasıl hızla bir zamanlar kurucusu olduğu kültürün marjinal bir parçası olmaya evrildiğini
görerek bu koşullar altında geleceğin nasıl kurulabileceğine dair tartışmalarla dersi son erdiriyoruz.
|
|