Kod |
Ders Adı |
Dili |
Türü |
SED 315 |
Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Pazarlama Analitiği |
İngilizce |
Seçmeli |
Kredi |
AKTS |
Ders |
Uygulama |
Laboratuvar |
3 |
4 |
3 |
0 |
0 |
Dersin Önşartı ve Sınıf Kısıtı |
Ders Önşartı |
Yok |
Sınıf Kısıtı |
Yok |
Ders Tanımı |
Bu ders, etkin pazarlama kararlarının verilebilmesine olanak sağlayan teknoloji ve model destekli veri analizi yaklaşımlarını
içermekte olup aşağıda örnekleri verilen temel müşteri ilişkileri ve pazarlama problemlerine odaklanmaktadır:
a) Pazarın bölümlendirilmesi (örneğin kümeleme yöntemleri),
b) Pazar potansiyelinin ve müşteri değerinin tahmini (örneğin CLV),
c) Hedef kitlenin belirlenmesi (örneğin sınıflandırma ağaçları, RFM),
d) Ürünlerin/markaların konumlandırılması (örneğin çok boyutlu ölçeklendirme),
e) Müşteri tercihlerinin belirlenmesi (örneğin konjoint analizi),
f) Müşteri kazanım modellemesi,
g) Müşteri elde tutma stratejilerinin belirlenmesi
h) Müşteri kaybı ve müşteri geri kazanım tahmini.
|
|