Kod |
Ders Adı |
Dili |
Türü |
MIM 425E |
Günümüzde Mimarlık |
İngilizce |
Seçmeli |
Kredi |
AKTS |
Ders |
Uygulama |
Laboratuvar |
3 |
4 |
3 |
0 |
0 |
Dersin Önşartı ve Sınıf Kısıtı |
Ders Önşartı |
Yok |
Sınıf Kısıtı |
Yok |
Ders Tanımı |
Dersin amacı güncel mimarlığın durumunu son on yıldaki tasarım temelli dergiler, son zamanlarda ele alınan tasarım yarışmaları,
geleneksel ve alternatif/yenilikçi kurumlar, önde gelen mimari yapılar ve mimarlar üzerinden anlamak, aynı zamanda da araştırma
yaparak, analiz etmektir. Son on yılın çalışılması dersi mimari eleştiri ve mimarlık tarihi gibi ayrı görünen çalışma alanlarının
yarattığı tartışmanın sınırında konumlandırmakta, esas olarak mimari tasarımın kuramı ve mimarlık pratiğinin ürünleri ile ilişkili
olarak konuların irdelenmesini sağlamaktadır. Bu bağlamda, mimarları / tasarım ile ilişkili profesyonelleri / ofisleri / bireysel
durumları; yayınları; yarışmaları; Dünya’daki güncel durumun mimarlık üzerindeki etkilerini politika, ekonomi, malzeme, teknoloji,
hukuki durumlar, çeşitli mimari temsiller ve media, vb. ile de araştırmak dersin konusudur.
Dersin konumlandığı alanlar : Mimarlıkta düşünce ortamına genel bakış; Mimar ve profesyonel çevresi; Sosyal Teori ile ilişkili
olarak Modernizm ve Postmodernizm; Mimarlık Kuramı ile ilişkili olarak Modernizm ve Postmodernizm; Çağdaş
Paradigmalar/Yaklaşımlar ve Mimarlık Disiplininde Yansımaları; Sürdürülebilirlik, Ekoloji, Sosyal Mimarlık, Medya ve Mimarlık,
Mimarlıkta Yeni Teknolojiler, Mimarlıkta Temsil ve Kimlik Sorunları; Farklı Coğrafyalarda Mimarlık: Kuzey ve Güney Amerika, Uzak
Doğu, Orta Doğu, Avrupa, Afrika, Asya, Okyanusya’da güncel Mimarlık Uygulamaları; Mimarlık Yarışmaları ve çeşitli disiplinler
üzerindeki etkileri; Günümüzde Türkiye’de Mimarlık açılımları olarak sayılabilir.
|
|