Kod |
Ders Adı |
Dili |
Türü |
END 471E |
Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Pazarlama Analitiği |
İngilizce |
Seçmeli |
Kredi |
AKTS |
Ders |
Uygulama |
Laboratuvar |
3 |
4 |
3 |
0 |
0 |
Dersin Önşartı ve Sınıf Kısıtı |
Ders Önşartı |
END 311 MIN DD veya END 311E MIN DD veya VBA 311E MIN DD
|
Sınıf Kısıtı |
Yok |
Ders Tanımı |
Bu ders, etkin pazarlama kararlarının verilebilmesine olanak sağlayan teknoloji ve model destekli veri analizi
yaklaşımlarını içermekte olup aşağıda örnekleri verilen temel müşteri ilişkileri ve pazarlama problemlerine
odaklanmaktadır:
a) Pazarın bölümlendirilmesi (örneğin kümeleme yöntemleri),
b) Pazar potansiyelinin ve müşteri değerinin tahmini (örneğin CLV),
c) Hedef kitlenin belirlenmesi (örneğin sınıflandırma ağaçları, RFM),
d) Ürünlerin/markaların konumlandırılması (örneğin çok boyutlu ölçeklendirme),
e) Müşteri tercihlerinin belirlenmesi (örneğin konjoint analizi),
f) Müşteri kazanım modellemesi,
g) Müşteri elde tutma stratejilerinin belirlenmesi
h) Müşteri kaybı ve müşteri geri kazanım tahmini.
|
|